A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 07. Dolly és a virágok

A mese röviden: Dolly egy tavaszi napon elmélyülten gondozza az óvoda virágoskertjét, de amikor Natali csatlakozni szeretne hozzá, konfliktus alakul ki közöttük. A mese során a gyerekek megtapasztalják az együttműködés fontosságát, a vihar utáni újjáépítést, és azt, hogyan lehet megbocsátani és újra közösen örülni a természet szépségeinek.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Konfliktuskezelés – egymás meghallgatása, sérelmek rendezése
  • Tulajdonhoz való viszony – birtoklás, megosztás, irigység felismerése
  • Természet iránti érzékenység – felelősségvállalás és gondoskodás
  • Képzelet és varázslat – szimbolikus játékok fontossága

🔍 Pszichológiai elemzés

A történet mélyebb rétegeiben az együttműködés megtanulása és az önkontroll fejlesztése húzódik meg. Dolly kezdetben nem hajlandó megosztani a kertet, és irigységből kizárja Natalit. Ez a gyermeki viselkedés a fejlődő tulajdonfogalom, az énközpontúság és a kontrollálatlan érzelmek természetes megnyilvánulása.

A konfliktus után azonban megtapasztalják, hogy az együtt újraalkotott kert sokkal több örömöt ad, mint a kizárólagos birtoklás. A vihar, mint természeti esemény, szimbolikusan „letisztítja” a feszültséget, és lehetőséget ad az újrakezdésre. A mese megmutatja, hogyan alakulhat át egy negatív élmény pozitív tanulási folyamattá.

A virágválasztás és az elültetés szimbolikus cselekvései erősítik a gyerekek természet iránti felelősségérzetét, miközben teret adnak az önkifejezésre is.

💼 Szülőknek szóló üzenet

Ez a mese érzékenyen tárja fel a kisgyermekek között gyakran előforduló irigység és birtoklás témáit. A történet segít a szülőknek abban, hogy felismerjék: ezek az érzelmek nem „rosszaságot” jelentenek, hanem a fejlődés természetes részei. A mese lehetőséget ad arra, hogy a gyermek saját élményeit vetítse a karakterekre, és megbeszéljétek együtt, hogyan lehet másokat is bevonni a játékba.

A virágültetés motívuma kiválóan használható otthoni tevékenységként is, akár közös kertészkedésre vagy virágmag ültetésre. Ezzel megerősíthetjük az együttműködés és gondoskodás pozitív élményét. 🌼🪴

Segít abban, hogy:

  • felismerjük a gyermek természetes önérvényesítő törekvéseit
  • segítsük az empátia és a megosztás fejlődését
  • megbeszéljük, mit jelent együtt alkotni és örülni
  • közösen reflektáljunk az érzelmekre (pl. irigység, bűntudat, öröm)

✨ Tipp: Kérdezd meg a mesélés után: „Te melyik virágot választanád, és miért?” – ez nemcsak játékos beszélgetés, hanem az önkifejezés és érzelmi tudatosság gyakorlása is.

👉 Fedezd fel a mesekönyvet!