A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 14. Katának hiányzik az anyukája

14. rész – Katának hiányzik az anyukája

A mese röviden

Kata apukájával érkezik az óvodába, mert anyukája elutazott. A napja zaklatottan telik: ingerlékeny, konfliktusos, nehezen kapcsolódik a társaihoz. Az óvónéni empatikus ötlete – egy „anyukás párna” közös elkészítése – segít feldolgozni az elválás fájdalmát. A közös alkotás megnyugtatja Katát, és mosolyban zárul a délután.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Elválás és hiány érzésének feldolgozása – szülői távollét hatásainak enyhítése
  • Érzelmi önkifejezés – düh, csalódottság, szomorúság azonosítása és kezelése
  • Empátia, közösségi támogatás – társak együttérzése, közös megoldások
  • Szimbolikus feldolgozás – kép, rajz, párna mint átmeneti tárgy

🔍 Pszichológiai elemzés

A történet érzékenyen mutatja be a szülőtől való távollét megélését. Kata érzelmi hullámzásai – ingerlékenység, düh, visszahúzódás – a hiány természetes következményei. A pedagógus támogató jelenléte és a szimbolikus átmeneti tárgy (az „anyukás párna”) biztonságot és kapaszkodót ad, csökkenti a szeparációs szorongást.

A közös alkotásban a csoport is részt vesz, így az élmény közösségi megtartó erővé válik: a gyerekek megtapasztalják, hogy az érzések megoszthatók, és egymást is segíthetik a megküzdésben.

💼 Szülőknek szóló üzenet

A mese gyakorlati mintát ad az elválás nehézségeinek kezelésére. Az otthon is elkészíthető „anyukás/apukás párna” vagy egy közös fotóval díszített „ölelő tárgy” segíthet áthidalni a távollétet. Fontos az érzések elfogadása és „szavakba öntése”, valamint a napirendben megjelenő kapcsolattartó rituálék (üzenetküldés, közös rajz, esti telefon).

  • Adjunk teret a hiányról szóló beszélgetésnek és a gyászhoz hasonló mikroérzelmeknek.
  • Alkalmazzunk átmeneti tárgyat (párna, kendő, fotó), ami biztonságot jelez.
  • Erősítsük a közösségi megtartást: „Kivel játszanál, ha szomorú vagy?”

✨ Tipp

Készítsetek otthon is „anyukás” vagy „apukás” párnát! Varrjatok rá egy közös rajzot vagy szívecskét, és adjatok neki nevet. A tárgyat reggeli „töltéssel” (ölelés, puszi) küldhetitek a napra – ez kapcsolatélményt ad akkor is, ha a szülő távol van.