A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 20. Ádám és a focilabda

20. rész – Ádám és a focilabda

A mese röviden

Ádám imád focizni⚽ az óvoda udvarán, de szeleburdi játékstílusa miatt gyakran bajba kerül. Egy nap annyi labdát rúg fel a fára, hogy végül az egész csapat az óvónéni kreatív – már-már varázslatos – segítségével, nevetéssel és okos együttműködéssel hozza le őket. A történet vidám, lendületes és tanulságos.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Kitartás és próbálkozás – a megoldáskeresés folyamatának értékelése.
  • Konfliktuskezelés – mások figyelembevétele a közös játék során.
  • Szabálytudat – következmények belátása és felelősségvállalás.
  • Kreativitás – új megoldások keresése és a fantázia fejlesztése.

🔍 Pszichológiai elemzés

Ádám története jól mutatja a kisgyermekkori impulzivitást és az ebből fakadó helyzeteket. A mese központi dilemmája – a szabályok és a vágy közötti ütközés – természetes része a fejlődésnek. Ádám szeretne focizni, de viselkedésének vannak következményei: a felnőttek a társak és a környezet biztonságát is védik.

A pozitív üzenet, hogy hibázni lehet, és nem minden hiba jár elmarasztalással. Az óvónéni derűs jelenléte és játékos megoldása oldja a szorongást, támogatja az önreflexiót, és megtanítja: a hibákból együtt, jókedvvel is lehet tanulni. A „fára szálló labdák” képe közben erősíti a szimbolikus gondolkodást, ami ebben az életkorban kulcsfontosságú.

💼 Szülőknek szóló üzenet

A történet remek alkalmat ad megbeszélni a szabályok értelmét, a próbálkozás–kudarc–megoldás természetes körforgását. A humoros fordulatok enyhítik a feszültséget és érzelmi biztonságot adnak.

  • Kérdésekhez támpont: „Mit csinálnál, ha a játékod fennakadna?”
  • Erősíti a felelősségvállalást és az együttműködést.
  • Segít megélni, hogy a hiba tanulási lehetőség.

✨ Tipp

Játsszatok el otthon egy „mentőakciót”: mit tehetünk biztonságosan, ha valami fennakad (pl. labda, játék)? Soroljatok fel 2–3 szabályt („fára nem mászunk egyedül”, „szólunk egy felnőttnek”), majd találjatok ki közös megoldást.