A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 27. Dolly iskolásat akar játszani

27. rész – Dolly iskolásat akar játszani

A mese röviden

Dolly új ötlettel áll elő az óvodában: iskolásat szeretne játszani. A többiek eleinte nem értik, de Óvónéni közreműködésével közös játékká válik az elképzelés. A történet során a gyerekek betűkkel és számokkal ismerkednek, szerepekbe bújnak, együttműködnek – mindezt játékos, támogató környezetben.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Szerepjáték – társas helyzetek gyakorlása, önkifejezés
  • Kognitív készségek – számolás, betűk felismerése
  • Együttműködés és konfliktuskezelés – játékszabályok, kommunikáció
  • Kreativitás és fantázia – elképzelt szituációk, tanár-diák szerep

🔍 Pszichológiai elemzés

A történet kiválóan példázza, hogyan szolgálhat a szerepjáték a gyermeki fejlődés eszközeként. Dolly tanárnénis játéka lehetőséget teremt az iskolához kapcsolódó fantáziák, várakozások megélésére. Az iskolásdi, mint játékforma, lehetővé teszi, hogy a gyerekek kipróbálják magukat új szerepekben, miközben szabályokat, figyelmet és együttműködést gyakorolnak.

Fontos pillanat, amikor Dolly nem tud számolni, de nem szégyen válik belőle, hanem lehetőség a tanulásra és támogatásra. Az óvónő mondókája nemcsak szórakoztató, hanem tanító jellegű is – játékosan közelít a tanuláshoz, csökkentve az iskolával kapcsolatos szorongásokat. A mese finoman vezeti be a kognitív fejlődés elemeit – számolás, betűfelismerés – egy biztonságos, elfogadó közegben.

💼 Szülőknek szóló üzenet

Ez a mese segíthet abban, hogy a szülők megértsék a szerepjáték fontosságát a gyermek fejlődésében. A tanárnénisdi nem csupán móka – ez a gyermek módja a jövővel való ismerkedésre, a félelmek leküzdésére és a társas készségek gyakorlására.

  • Megmutatja, hogy a játék biztonságos tere a tanulásnak
  • Segít feldolgozni az iskolával kapcsolatos félelmeket
  • Erősíti az önbizalmat és az önkifejezést

✨ Tipp

Játsszatok együtt iskolásat otthon is! Írjatok közösen „órarendet”, készítsetek iskolai játékokat – így az iskola gondolata ismerős, izgalmas és pozitív élményként jelenik meg. 👩‍🏫📚