A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 30. Nyíltnap az iskolában

A mese röviden: A Tulipán Csoport izgatottan indul egy iskolai nyíltnapra, ahol először pillanthatnak be a „nagyok” világába. Nelli néni, a tanító néni vezeti őket körbe az épületben, miközben önállóságot, bátorságot és kíváncsiságot tanulnak. Az élmények segítenek oldani a leendő iskolakezdéshez kötődő félelmeket.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Iskolakezdés előtti szorongás oldása
  • Változásokhoz való alkalmazkodás
  • Önállóság és kezdeményezőkészség fejlesztése
  • Nyitottság új közösségek és helyzetek felé

🔍 Pszichológiai elemzés

A „Nyíltnap az iskolában” című mese ideális eszköz arra, hogy a gyermekeket játékosan, de valóságosan készítse fel az óvoda–iskola átmenetre. A történet csökkenti az ismeretlentől való félelmet azáltal, hogy biztonságos, támogató környezetben mutatja be az iskola világát.

A mesében fontos szerepet kap az önállóság első megtapasztalása is: az óvónéni háttérbe lép, és a gyerekek egyedül fedezik fel az iskolát, ami erősíti a kompetenciaérzetet. A szereplők kíváncsiak, kérdeznek, kipróbálnak dolgokat – ez segíti a tanulással kapcsolatos pozitív attitűd kialakulását.

A mese lehetőséget ad arra, hogy a gyerekek saját félelmeiket, kérdéseiket is előhozzák az iskolával kapcsolatban. A látogatás során szerzett élmények – mint például az iskolapad kipróbálása vagy az iskolai ebéd megismerése – segítenek konkretizálni az iskola képét, ezzel csökkentve az újtól való szorongást.

💼 Szülőknek szóló üzenet

Ez a mese abban támogatja a szülőket, hogy felkészítsék gyermeküket az iskolakezdésre úgy, hogy közben nem nyomást, hanem bátorítást adnak. A történet megmutatja, hogy a változás nem ijesztő, hanem lehetőség az új kapcsolatokra és élményekre.

A mese után érdemes közösen beszélgetni az iskolával kapcsolatos érzésekről, kérdésekről, hogy a gyermek kifejezhesse, mit vár, mitől tart – és így könnyebb legyen az átmenet. A szimbolikus ismerkedés az iskola világával biztonságosabbá teszi a valódi első napokat is. 🏫🎒

  • Segít oldani az ismeretlentől való félelmet
  • Támogatja a pozitív iskolai attitűd kialakulását
  • Lehetőséget ad beszélgetni az iskola előtti érzésekről
  • Megnyugtatja a szülőt: a gyerekek képesek alkalmazkodni

✨ Tipp: Olvasás után kérdezd meg: „Szerinted mi lenne a legjobb dolog az iskolában?” vagy „Te mitől izgulsz leginkább az iskolakezdés miatt?” Ez segíthet kifejezni a bennük lévő érzéseket. 👧🧒💬

👉 Fedezd fel a mesekönyvet!