A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 30. Nyíltnap az iskolában

30. rész – Nyíltnap az iskolában

A mese röviden

A Tulipán Csoport izgatottan látogat el egy iskolai nyíltnapra, ahol Nelli néni, a tanító, körbevezeti őket. A gyerekek biztonságos keretek között próbálnak ki új dolgokat, miközben önállóságot, bátorságot és kíváncsiságot gyakorolnak – így oldódnak az iskolakezdéshez kapcsolódó félelmek.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Iskolakezdés előtti szorongás csökkentése
  • Változásokhoz való alkalmazkodás és rugalmasság
  • Önállóság, kezdeményezőkészség és kompetenciaérzet
  • Nyitottság új közösségek és helyzetek felé

🔍 Pszichológiai elemzés

A nyíltnap konkretizálja az ismeretlent: az iskola világa kézzelfoghatóvá válik, így csökken az újtól való szorongás. A felnőttek támogató jelenléte mellett az óvónéni háttérbe lép, teret adva a gyerekeknek a felfedezésre – ez megerősíti az önállóság és a kompetencia élményét.

A kérdezés, kipróbálás és közös élmények pozitív tanulási attitűdöt alakítanak. A gyerekek megfogalmazhatják saját kérdéseiket és félelmeiket, ami segíti az érzelmek rendezését és a zökkenőmentes átmenetet az óvoda és az iskola között.

💼 Szülőknek szóló üzenet

A történet abban támogat, hogy az iskolakezdés ne nyomás, hanem bátorító felkészülés legyen. Mutatja, hogy a változás új kapcsolatok és élmények forrása lehet – ha a gyermek biztonságos, érthető keretek között találkozik vele.

  • Beszélgetésindító az iskola előtti érzésekről és kérdésekről
  • Erősíti a pozitív iskolakép kialakulását
  • Megnyugtatja a szülőt: a fokozatos ismerkedés segít az alkalmazkodásban

✨ Tipp

Kérdezzétek meg egymástól: „Mi lenne a legizgalmasabb az iskolában?” és „Mitől izgulsz a leginkább?” – írjátok fel egy „bátor-listára”, és pipáljátok ki, ahogy egyre több élmény válik ismerőssé. 🏫📝