A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 35. Márky és a gesztenyeszedés

35. rész – Márky és a gesztenyeszedés

A mese röviden

Őszi kiránduláson a Tulipán Csoport játékos versenybe kezd gesztenyéket gyűjtve. Márky és Ádám egyszerre találnak rá az „utolsó” gesztenyére🌰, a vita pedig elsodorja a jókedvet – sőt a zsákmány is szertegurul. Az óvónéni játékos varázsa és a csoport összefogása végül helyreállítja a rendet, és kiderül: a közösség és az együttműködés többet ér a győzelemnél.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Konfliktuskezelés – egymás meghallgatása, megegyezés keresése
  • Versengés és együttműködés egyensúlya
  • Empátia – a másik érzéseinek megértése
  • Közösségi élmény, jóvátétel és felelősségvállalás

🔍 Pszichológiai elemzés

A mese hétköznapi helyzeten – a „kié az utolsó gesztenye?” dilemmán – keresztül mutatja be a birtoklás és a versengés feszültségeit. Amikor a szabályok és szerepek nincsenek tisztázva, az érzelmek könnyen eluralkodnak. A pedagógus játékos beavatkozása (varázslat, közös újrakezdés) biztonságos keretet teremt: a gyerekek bűnbakkeresés nélkül tapasztalhatják meg a helyreállítást.

A „síró kisgesztenye” szimbolikusan emlékeztet: a kapcsolat és az együtt töltött idő értékesebb, mint a pillanatnyi győzelem. A történet így erősíti az empátiát, a kompromisszumkészséget és a közösségi felelősséget.

💼 Szülőknek szóló üzenet

Hasznos mese testvér- és barátkonfliktusok megbeszéléséhez. Segít kimondani: természetes a „nekem kell!” érzés – de tanulható, hogyan legyen belőle miénk. A közös újratervezés, a bocsánatkérés és a jóvátétel mintát ad a mindennapokra.

  • Kérdések a beszélgetéshez: „Volt már, hogy egyszerre akartatok valamit?”
  • „Mi segít megállapodni: fél-fél, felváltva, vagy új játék?”
  • Érzések azonosítása: düh, csalódás, megkönnyebbülés, öröm.

✨ Tipp

Készítsetek „gesztenye-szereplőket”, és játsszátok el a történetet más befejezéssel is (pl. sorsolás, felváltva választás). Így a gyerek szimbolikus játékban gyakorolhatja a megegyezést.