A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 38. Natali és a tolltartó

A mese röviden:
Natali izgatottan készül a rajzórára, ám kedvenc színes ceruzái sorra eltörnek. Az ijedtség, a hibák miatti félelem és a kirekesztettség érzése lassan oldódik, amikor osztálytársai önkéntesen segítenek neki – így végül újra örömmel tud alkotni.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Perfekcionizmus és kudarctűrés fejlesztése
  • Segítségkérés elfogadása, szociális támogatás megtapasztalása
  • Empátia és együttműködés iskolai közösségben
  • Megbirkózás a hibázásból fakadó szorongással

🔍 Pszichológiai elemzés

A történet egy sok gyerek számára ismerős helyzetet dolgoz fel: amikor valami elromlik, és attól tartanak, hogy emiatt büntetés éri őket. Natali karaktere érzékenyen mutatja meg, milyen belső feszültséget okozhat egy „tökéletesnek hitt” felkészülés sikertelensége. Az iskolai elvárások, a rajzóra fontossága, valamint az önmaga iránti szigorúság mind növeli benne a stresszt.

A mese pszichológiai szempontból erősíti azokat az értékeket, mint az osztályközösség támogatása, a felelősségvállalás (Márky bocsánatkérése), és a segítség elfogadása. A gyerekek megtapasztalják, hogy nem baj, ha hibáznak – a kapcsolataik, az elfogadó közösség képes megtartani őket ilyen helyzetekben is.

Emellett a történet segít a kudarctűrés és a frusztrációkezelés tanulásában: az eszközök (ceruzák) hiánya nem jelent kudarcot, ha van közösség, ami melléjük áll. A mese finoman egyensúlyoz a feszültség és a megnyugvás között, így jó eszköz lehet beszélgetésekhez az iskolai élményekről.

💼 Szülőknek szóló üzenet

Ez a mese segíthet a gyerekeknek elfogadni, hogy nem kell mindig tökéletesnek lenniük, és ha segítségre van szükségük, azt bátran kérhetik. A történet megerősíti, hogy a hibák nem jelentenek végzetet – sőt, gyakran éppen ezek által tapasztalják meg az igazi közösségi élményt. A szülők számára pedig lehetőséget ad arra, hogy beszélgessenek gyermekükkel a stresszről, elvárásokról, és a közös megoldásokról.

  • Erősíti a kudarctűrés és alkalmazkodás képességét
  • Megmutatja, hogyan lehet segítséget elfogadni, és azt jól kezelni
  • Önbizalmat épít a „nem tökéletes” helyzetek elfogadásával

✨ Tipp: Beszélgessetek arról, volt-e olyan helyzet az iskolában vagy otthon, amikor valami nem sikerült elsőre. Mit lehetett belőle tanulni?

👉 Fedezd fel a mesekönyvet!