A www.tulipancsoport.hu weboldalunk cookie-kat használ, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk Önnek! Kérjük, engedélyezze a sütiket, az oldal megfelelő működéséhez, és hatékonyabbá tételéhez.

Süti beállítások Adatvédelmi tájékoztató

Az alábbiakban szabályozhatja a sütiket:

Funkcionális sütik
Ezek a cookie-k növelik az oldal funkcionalitását azáltal, hogy néhány információt tárolnak az Ön beállításairól. Ilyen például a weboldalon kitöltött adatok megőrzése.

Statisztikai sütik
Ezek a cookie-k segítenek bennünket abban, hogy értékeljük weboldalunk teljesítményét, fejlesszük a tapasztalatok alapján az Ön felhasználói élményét.

Közösségi média és marketing sütik
Az Ön böngészési szokásaira, érdeklődési körére vonatkozó adatokat gyűjtő - jellemzően harmadik féltől származó – sütik, amelyek a személyre szabott reklámok megjelenítését teszik lehetővé.

Tájékoztatjuk, hogy a választás eltárolásához egy cookie-t kell használnunk, hogy kegközelebb is emékezzünk, ha ebben a böngészőben nyitja meg weboldalunkat.

Részletek a Cookie-k kezeléséről...

Kötelező mesék, minden oviba készülő kisgyermeknek! Kötelező mesék, iskolakezdéshez is! (keményborítósak) Mesekönyvek ovisokról!
Menü A Tulipán Csoport
0

Kosár

A kosara üres

📘 39. Ádám és a házi feladat

A mese röviden:
Ádám inkább álmodozik, mintsem megírja a házi feladatot, ezért inkább a barátait kéri meg, hogy segítsenek neki – egészen addig, míg rá nem döbben, hogy tudás nélkül nem fog boldogulni a dolgozaton. Szerencsére barátai nemcsak segítenek neki, de támogatják is abban, hogy saját erejéből érje el a célját.

🎯 Fejlődési fókuszpontok

  • Felelősségvállalás – a tettek következményének felismerése
  • Önállóság és motiváció – saját tanulási folyamat megélése
  • Etikus viselkedés – a csalás, más tudásának használata helyett önálló teljesítmény
  • Barátság és támogatás – a közösség pozitív szerepe a fejlődésben

🔍 Pszichológiai elemzés

Ez a történet fontos dilemmát mutat be az iskolakezdő korosztály számára: a felelősségvállalás és a kitartás jelentőségét a tanulásban. Ádám kezdetben elkerüli a nehézségeket – ez teljesen normális reakció egy olyan gyerek esetén, aki még nem érzi magabiztosnak magát az iskolai elvárások között. Azonban a mese során megéli a belső feszültséget, hogy a sikerélménye nem valódi – ez a kognitív disszonancia lehetőséget teremt az őszinte változásra.

A mese pozitív mintát mutat: barátai előbb szembesítik őt a hibájával, majd empátiával és támogatással segítik, hogy önállóan fejlődjön. Ez különösen fontos a kisiskolások érzelmi és morális fejlődésében, hiszen megerősíti őket abban, hogy a hibákból tanulni lehet, és hogy az erőfeszítés meghozza a gyümölcsét.

💼 Szülőknek szóló üzenet

A mese ideális eszköz arra, hogy a szülők beszélgessenek a gyermekükkel a felelősségről, a házi feladat fontosságáról és arról, hogy a tudás megszerzése időt és energiát igényel. Kiváló alkalmat ad arra is, hogy a szülők elmondják: ők sem voltak tökéletesek gyerekként – ez megnyugtatja a gyermeket, és csökkenti a teljesítményszorongást.

👨‍👩‍👧‍👦 Tipp: Játsszatok el otthon egy "házi feladatos szituációt", ahol a szülő a gyerek segítségével tanul – ezzel fordított szerepben erősödik a gyermek önbizalma!

👉 Fedezd fel a mesekönyvet!